Guillaume Musso - Ott leszel ?

 Guillaume Musso - Ott leszel ? 

Megjelenés: 2010/2022 ( A 2022-es kiadás a megjelent  könyveit teszi egységesebbé a kinézettel)

Értékelés: 10/10

A városomban lévő könyvklub miatt kezdtem el olvasni az első Musso könyvemet. 

Nézzük miről is szól : (moly.hu-ról)

Kezedben ​a lehetőség, hogy változtass a múlton…


Elliott Cooper, a neves San Franciscó-i sebész harminc éve nem tudja elfelejteni élete szerelmét. A bájos Ilenát baleset érte, de Elliott azóta is önmagát vádolja a haláláért. Aztán egy napon, amikor a Vöröskereszt önkénteseként éppen Kambodzsában dolgozik, különös ajándékot kap egy hálás öregtől: egy fiolát, tele kicsi, sárga pirulákkal, és egy mágikus ígéretet: ha sorra beszedi őket, újra láthatja Ilenát.


Elliott élete új értelmet nyer: egy-egy napra visszatérhet a múltba és találkozhat szerelmével, sőt, egykori énjével, az akkor harmincéves, forrófejű és forróvérű fiatal orvossal. Vajon jóváteheti-e a hibát, amit annak idején elkövetett, megakadályozhatja-e Ilena halálát, újraírhatja-e kettejük közös történetét?

Értékelésem: 

Musso kimaradt számomra eddig, de ami késik nem múlik. Engem ezzel a könyvvel teljesen megfogott. Olvastatja magát végig. Vártam, hogy mi fog történni a múltban a jelenben hisz egy időutazás és a múltban való változtatások a jelenre is kihatással vannak. Elliott egy lehetőség által vissza tud repülni 30 évvel korábbra és megpróbálja a fiatal énjét rávenni, hogy higgyen neki mentse meg a szerelmét mert meg fog halni. De ha megváltoztatjuk a múltat a jelen is megfog. Amit sajnos a jelenkori Elliott meg is tapasztal. A sorson nem lehet változtatni azt látjuk, de találnak egy kiutat ami megoldás lehet. De vajon sikerülhet ? Érdemes elolvasni szerintem. Nagyon jól leírja az író az 1976-os illetve a 2006-os évet.

A mű elgondolkodtat olvasás közben. Nem volt kiszámítható, nagyon vártam mi lesz a vége és engem is meglepett Musso. Nagyon szépen lezárta a történetet. Olvasás közben hol nevettem, hol sírtam. Engem elvarázsolt. A szereplők nagyon szerethetőek voltak, kedvencem volt Matt , Elliott legjobb barátja. 

És rögtön várólistáztam is egy másik Musso könyvet. A következő tőle a Holnap lesz. 

Kedvenc idézetek : 

- Barátból és könyvből keveset gyűjts, de az mind jó legyen.

- A boldogsággal csak az a bökkenő, hogy hamar hozzászokik az ember…

- A szabad akarat, a képesség, hogy magunk alakítjuk a sorsunkat, illúzió csupán. Létünk előre elrendeltetett, s ez ellen felesleges küzdeni. Bizonyos események kivédhetetlenek és megmásíthatatlanok, mint például a halál órája. A jövő nem fokozatosan rajzolódik ki. A lényeget illetően a fő csapásirány már ki van jelölve, és nincs más választás, követni kell. A múlt, a jelen, a jövő egy egységes egészet alkot, amely arra a szörnyű névre hallgat, hogy végzet.

-Az életben nemcsak szerelem, de barátság is születhet első látásra

Érdekesség : 

2016-ban film is készült belőle méghozzá dél-koreai.


 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Netflix és a könyvek : 2. rész

Lisa De Jong-When it rains/Amikor esik...