Ava Dellaira- Kedves halottak!

Kedves Mindenki aki el szeretné olvasni a könyvet!

Úgy gondoltam hozzátok írok levelet, ha már a könyv minden része egy-egy levél. A Kedves halottak egy olyan könyv ami tényleg összetöri a szívet és utána összerakja,ahogy Gayle Forman mondja a borítón. Minden levél olyan szép és mély érzéseket mondatokat tartalmaz miközben lassan nagyon lassan de kiderül mi történt Laurel életében, hogy veszítette el May-t a
testvérét, milyen az új iskola neki, milyen az élete úgy,hogy minden héten vagy apjánál vagy a nagynénjénél van. Azt is megtudhatjuk milyen az élete anya nélkül aki elmenekült, és csak telefonon beszél vele néha. Megismerhetjük azoknak a híres embereknek az életét is akiknek ír. Pl.:Kurt Cobain, River Phoenix, Amy Winehouse,Jim Morrison,Janis Joplin, Amelia Earhart,Judy Garland….Akarva akaratlanul is utánuk néztem a neten mindenkinek akiről ír, hogy akit nem is ismertem képről jobban el tudjam képzelni. De szerintem más is ezt tette. Vagy meghallgatni egy számot Kurt vagy Jimtől. Megnézni az Óz a csodák csodáját,vagy az Állj mellém filmeket. Egy kicsit jobban megismerni őket miért döntöttek úgy,hogy megölik magukat, miért tűntek el, hagytak hátra mindent. Pontosan sose fogjuk megtudni, de ez a könyv is próbálja ezt boncolgatni, pontosabban Laurel próbál kérdéseire választ találni.

Minden egy iskolai feladattal indul amiből egy egész notesz levél lesz. Laurel élete nem a legkönnyebb beilleszkednie egy új iskolába ahol nem tudják mi történt vele korábban (nem olyan rég veszítette el a nővérét). Mégis próbál erős lenni ésebben nagyon sokat segít neki Hannah és Natalie. Akik hamarosan barátnői lesznek. Mind a két lány külön-külön egy egyéniség de együtt tökéletesen passzolnak ami később még fontos lesz majd.Ahogy az ifjúsági regényekben lenni szokott volt szerelmi szál is és szerintem tökéletesebb szereplőt nem is találhatott volna az írónő mint Sky-t. Imádtam, aztán kicsit utáltam,utána megértettem smile hangulatjel Nem hiányozhatnak a házibulik, a piálás, a focista fiúk, két különc új barát Kristen és a pasija Tristan.

Egy nagyon fontos dolog hangzik el a történet vége felé: „ Itt jártunk. Volt értelme,hogy éltünk.” Mindenki okkal van itt, él bizonyos évet és tesz amit tesz. Ezt sosem szabad elfeledni.

Szinte minden levélben van legalább egy olyan mondat amit szívem szerint begépelnék Nektek. De mindet nem lehet ezért csak pár szép idézetet szeretnék még a levelem végén megosztani veletek, ha még mindig kételkedtek abban,hogy elolvassátok!

„A barát az az ember,aki semmiben sem korlátozza a szabadságodat, hogy az lehess,aki vagy- pláne hogy azt érezd amit akarsz. Semmi kifogása azzal kapcsolatban,hogy mit érzel az adott pillanatban. Ez az igazi szeretet: hagyni,hogy a másik vállalja önmagát.” – Ezt Jim Morrison mondta.
„Azt akartam,hogy Sky ugyanolyan gyönyörűnek és tökéletesnek lásson,mint amilyennek én láttam Mayt. Pedig hát igazság szerint mindenkiben csak a vér meg ugyanazok a zsigerek vannak legbelül. Azt hiszem, akármennyire bujkáltam Sky elől,valahol egy részem mindig azt akarta,hogy lásson belém,ismerje meg azokat a dolgokat, amelyeket túlságosan féltem elmondani. Csakhogy az ember nem átlátszó. Ha azt akarjuk,hogy valaki megismerjen, szólnunk kell hozzá.”

Ha ez a bejegyzés már annyit tesz,hogy utánanéztek a könyvnek vagy akár elolvassátok,akkor sokkal többet is tesztek majd. Mint én. Utánanéztem azoknak akiknek írt. Meghallgattam a Nirvana számaiból egy párat sőt még a The Doors együttes zenéiből is pl. amit a könyvben is említ „Light My Fire”. Persze Amy számait a többség ismeri de neki is van olyan korszaka amit kevesebben ismertek. És még az egyik nagy öreg a Guns N'Roses számát a „Sweet Child O'Mine” is elhangzik kétszer a könyvben és ami a legjobb a kis csapat együtt énekli smile hangulatjel Az Állj mellém filmet is biztos megnézem hamarosan. És van pár költő is akinek ír levelet azoknak is gyönyörű verseik maradtak ránk smile hangulatjel Valójában nem csak egy könyvet olvastok el, hanem sokkal többet is megismerhettek általa.

Szeretettel
Vanessa

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Guillaume Musso - Ott leszel ?

Lisa De Jong-When it rains/Amikor esik...

Netflix és a könyvek : 2. rész