Nyaraltam /Mallorca 2016/




Sziasztok. :)
Egy csodálatos nyaraláson vettem részt amiről most hozok is egy bejegyzést plusz képeket. 08.06-tól Mallorcán Portocolomban nyaraltam a barátnőmmel. Spanyolország már régóta a szívem csücske így nagy vágyam teljesült amikor egy spanyol szigetre mehettem nyaralni. Életemben most repültem először ami szintén nagy élmény volt.

6-án hajnalban indult a gépünk a bécsi repülőtérről így előtte nem is aludtam annyira izgultam milyen lesz. Szerintem a repülés nagyon nagy élmény, aki teheti majd próbálja ki :) A kedvencem az volt amikor kicsit bedőlt a gép ahogy kanyarodott. Odafelé nagyon felhős volt az idő így sokat nem láttunk a tájból. Olaszország felett repültünk át. 2 óra volt az út Palmába, a fővárosba ahol a repülőtér van.





Ez már Mallorca :)
Landolás után transzferrel mentünk a szállodába ami kicsivel több mint  1 órára van a fővárostól.(kb. 40 km volt) A szállodánk egy szikla tetején állt közvetlen a tengernél. A szobánk kilátása szintén tengerre néző volt :) A neve : JS Cape Colom és a kis plusz még benne,hogy csak 18+-os volt azaz gyerekek nem voltak.Miután megérkeztünk felfedeztük a szállodát, a környékét és gyönyörködtünk a tengerben. A személyzet nagyon kedves volt és az ellátás is nagyon változatos és finom volt.













A kilátás az erkélyről.



A következő napokban a homokos strandon napoztunk illetve úsztunk a tengerben. Ez a strand kb. 5 percre volt a szállodától a neve: Cala Marcal.






Hétfőn bebuszoztunk a helyi járattal Palmába. Az út így 2 óra volt,mivel rengeteg buszmegálló sok körforgalom és fekvőrendőr van a szigeten. Palma egy csodás város, nagyon tetszettek az épületek, a szűk utcák,a sok pálmafa.Hangulatos város egy gyönyörű tengerpartszakasszal. Megnéztük a Katedrálist és onnan Hop On Hop Off busszal bejártuk a várost. A Bellver-kastélynál leszálltunk, de sajnos zárva volt, a kilátás viszont nagyon szép. Sok hajót láttunk itt is a tengeren sőt hatalmas óceánjárókat is.


a Katedrális











A Bellver-kastély és a kilátás












A többi napon főként a szálloda területén voltunk, úsztunk a szállodánál is a tengerben. itt viszont csak egy lépcső volt lefelé és onnan a nyílt tenger. A lábunk nem ért le csak úszni lehetett, izgalmas volt, kicsit félelmetes is. Sokáig azért nem maradtunk ott bent. Nem vagyok valami jó úszó :D

Egy nap sajnos rossz idő volt,de ezt is kihasználtuk sétáltunk a halészfaluban, sok szép virágot láttunk. Megnéztük a mólót ahol jachtok, halászhajók sorakoztak. Vásároltuk ajándékokat, megnéztük a kilátást a szállodánk tetejéről.





12-én véget ért a nyaralásunk. Hajnalban jött a busz értünk és vitt a repülőtérre,ahol nem kis meglepetés ért minket. A gépünket technikai  hiba miatt törölték. Más gépet Bécsbe nem indítottak, így egy másik gépre kellett szállnunk ami Innsbruckba repült, innen pedig úgy gondolták,hogy azt az 500 km. távolságot busszal megtesszük és így visznek a bécsi repülőtérre. A gépünk 11-kor landolt Innsbruckban ami tény nagyon szép hely sok hegy igazi osztrák hangulat, de mikor tudod,hogy 5 óra buszozás vár rád már kevésbé jó. A vicc az,hogy az autópályán folyton sor volt, sokszor lassan lehetett menni, így 7 órába került,hogy eljussunk Bécsbe. Onnan szerencsére Mosonmagyaróvár közel van és már vártak ránk,de így is 8 után értem haza. ( elvileg a bécsi gépünk 10-kor landolt volna legkésőbb délben itthon lettem volna). Így repülve,buszozva 4 országot érintve de hazaértem épségben.Hogy miért négyet? Spanyolból indultunk Olaszország felett repültünk, Ausztriába szálltunk le és volt az autópályának olyan szakasza ami Németországban ment. :D
Felszálláskor.




ez már Innsbruck

Hatalmas élmény volt az egész nyaralás. Ha valaki gondolkodik azon,hogy elmenjen Mallorcára és nyugodt szívvel tudom ajánlani.
Hoztam egy kis leírást Portocolomról,hogy mégis milyen :
"A nyugati part nagy üdülőkomplexumaival ellentétben ez a vidék megőrizte nyugalmát és személyességét, és ezért inkább a nyugodtabb, a tömeget, diszkókat és aquaparkokat kerülő nyaralásra vágyók választják."
"Mallorca délkeleti partjának egyik nyugodt üdülőövezete a fővárostól 40 km-re elhelyezkedő Porto Colom és környéke. A bronzkori alapokra épült középkori kisváros a sziget legzártabb tengeröblének partján helyezkedik el. Egy néhány száz méter széles, sziklákkal övezett bejáraton át tör be a tenger a több mint 3 kilométer széles, tágas, festői hangulatú kikötőbe, ahol még ma is együtt horgonyoznak a halászhajók a luxusjachtokkal. A tenger felőli védettségnek köszönhetően az öböl vize rendkívül nyugodt és klímája is kellemes"


Természetesen könyv nélkül nem is indultam volna. Böszörményi Gyula könyve jött velem, plusz a Kindle olvasóm is. De időm sok nem volt olvasni. Amikor napoztunk akkor próbáltam illetve utazás közben.

Ezt a szép könyvjelzőt is sikerült vennem amit azóta használok is :) 

A  könyvet azóta befejeztem értékelést hamarosan hozok is róla.

Ez lett volna az élménybeszámolóm :) 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Guillaume Musso - Ott leszel ?

Lisa De Jong-When it rains/Amikor esik...

Netflix és a könyvek : 2. rész