Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei filmértékelés


Film: Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei
Rendező: Tim Burton 
Értékelésem: 4 

Nemrég voltam moziban ahol 3D-ben megnéztem ezt a filmet amit már nagyon vártam,miután a kedvenc könyvsorozatom egyike ez a történet. Vegyesek az érzéseim a filmmel kapcsolatban. Azt már most leszögezném,hogy tetszett, de a könyv és a film két külön dolog itt teljesen. 
A könyvben már megismert szereplők a filmben is jelen vannak, igaz,hogy Emma és Olive fel lett cserélve amit picit sajnáltam, de a többi gyerek karaktere nagyon tetszett. Szerintem Jacob a főszereplő illetve Vándorsólyom is jó választás volt színészi szempontból.  Valamint a "legnagyobb gonosz" karaktere is egy  igen erős színész  Samuel L. Jackson.  De ami igaz,hogy a könyv
második fele az  nem található meg a filmben. Szinte teljesen más lett a történet.  Így még én is izgultam,aki elolvasta mind a 3 könyvet. A barátnőim ( akik nem olvasták a könyvet ) véleménye nagyon pozitív, izgalmasnak találták és tetszett nekik a film, valamint a könyvet is elolvassák.

Kezdjük az elején: 
A főcím a zene a szereplők bemutatása nagyon tetszett. Ott kezdődik a történet ahol a könyvben is Jacobbal és a nagyapjával. Aztán megjelenik az első üresrém, amit én egyáltalán nem így képzeltem
el. Elég félelmetesre sikerült azért, nem mondom,hogy rossz inkább,hogy ez is egy érdekes változata. Aztán jön a szigetes rész apa a nagy
madármegfigyelő :D :D Aztán megismerjük Vándorsólymot és a különleges gyermekeket. A bombás rész ahogy a könyvben is nagyon jó volt, itt is csodálatosan mutatott a filmvásznon.   A hajós rész már meg sem található a könyvben látványos volt, de itt már kezdtem érezni,hogy igencsak eltérünk attól amire számítottam.

A történet második része :
Ami zavart,hogy nem magyarázzák el jól mi miért van. Aki nem olvasta a könyvet és beül megnézni a filmet nem fogja tudni, teljesen megérteni ezt az egész történetet. Sőt a vége felé már annyira felgyorsul a történet és olyan hirtelen jön a lezárás,hogy időt sem hagy felfogni. Igen ez volt  legzavaróbb az egész filmben. De nem vesz el az értékéből,csak szerintem egy ilyen nagy rendező ezt jobban is kivitelezhette volna. Itt el is térünk a könyvtől. És jöhet az izgalom,hogy mi is lesz a vége,hisz ezt sehol sem olvastam. A csontvázakkal együtt ahogy harcolnak az üresek elleni rész az látványos volt és vicces is. A vége pedig hmm hát szó szerint véget ér. Kapunk egy lezárt történetet.


Ami nem tetszett:
- Emma és Olive felcserélése
- A gyors befejezés, és a kevés magyarázat

Összességében ezen a két dolgon kívül minden tetszett. Egy kicsit más egy kicsit új, könyvben olvasott elemekkel és Tim Burton elképzelt világával.

És talán annyi még,hogy szerintem nem lesz folytatása hisz lezárják a történetet, pedig én a második
rész is nagyon megnézném filmváltozatban, De mivel nem úgy ér véget a történet mint a könyvben így nem hiszem,hogy folytatják. Majd meglátjuk. Addig is olvassátok el a könyvet mert egy remek sorozat.   --->



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Guillaume Musso - Ott leszel ?

Lisa De Jong-When it rains/Amikor esik...

Netflix és a könyvek : 2. rész